Klient nasz pan…
Zmieniona ustawa o prawach konsumenta pozwoli klientom wycofać się z zakupów przez internet czy odzyskać pieniądze w przypadku, gdy zakupiony towar będzie miał wadę. Zostanie także położony nacisk na szczegółowe informowanie konsumentów o przysługujących im prawach. Nowe przepisy mają obowiązywać od początku 2014 roku.
Każdy towar kupiony przez internet o wartości powyżej 10 euro będzie można zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni, a nie jak dotychczas 10. Dodatkowo w przypadku braku informacji na stronie sprzedającego o przysługujących klientowi prawach, kupujący będzie mógł zwrócić towar w przeciągu roku i 14 dni, do tej pory były to jedynie 3 miesiące. Zaś sprzedawca nie przestrzegający przepisów może zapłacić grzywnę.
Kolejnym przywilejem nadanym konsumentom będzie możliwość natychmiastowego odzyskania pieniędzy w przypadku wykrycia wady zakupionego towaru. Dziś producent w pierwszej kolejności może próbować naprawić wadliwy towar lub wymienić go na nowy. Zostanie także wydłużony do roku okres domniemania, że wada występowała już w trakcie zakupu. Co zasadniczo zmienia pozycję kupującego, gdyż to sprzedawca będzie musiał udowodnić, że wady nie było w momencie zakupu a nie odwrotnie.
Źródło: Rp.pl