Kluby zakupowe…

W e-commerce pojawił się nowy trend – kluby zakupowe, które mogą przejąć część klientów korzystających z zakupów grupowych. Swoją popularność zyskują dzięki elitarności oraz nawet 70 proc. zniżkom na ekskluzywne produkty.

Kluby zakupowe rządzą się innymi prawami niż zwykły sklep internetowy. Podstawową różnicą jest to, iż kupować mogą tylko klubowicze. Dopiero rejestracja użytkownika umożliwia mu przeglądanie ofert, które zmieniają się co kilka dni. Zazwyczaj klub kupuje towar od producenta dopiero po złożeniu zamówienia i uiszczeniu opłaty przez członka klubu. Istnieją też przypadki, iż zamknięcie oferty jest sygnałem do rozpoczęcia produkcji, w takim razie na towar trzeba będzie czekać nawet do 5 tygodni.

W Polsce kluby zakupowe to nowość, która powoli zdobywa coraz więcej zwolenników. Na rynku działa zaledwie kilkanaście klubów takich jak: Bao.pl, BeBClub.pl czy FashionFrends.pl, jednak zdaniem przedsiębiorców tkwi w tym ogromny potencjał. Potwierdzić to może inwestycja, jaką poczyniła Grupa Allegro służąca odświeżeniu BuyVip w klubie Markafoni, przebudowaniu call center oraz utworzenie nowej strony internetowej międzynarodowej marki. Zabiegi te przyciągnęły kolejnych klubowiczów i obecnie w obszarze tym aktywnie działa kilkaset tysięcy osób.

Źródło: Dziennik.pl

Dodaj komentarz