Legalizacja product placement (lokowania produktów)…
Nowelizacja Ustawy o radiofonii i telewizji zakłada zalegalizowanie product placement. Polska ma obowiązek stworzyć przepisy odnośnie lokowania produktów, gdyż obliguje ją do tego unijna dyrektywa. Unia nakłada obowiązek stworzenia przepisu, jednak nie precyzuje czy ma to być zakaz czy legalizacja, wyboru może dokonać ustawodawca.
Lokowanie produktów funkcjonuje w przemyśle filmowym już od dłuższego czasu. Jednak ze względu na brak uregulować prawnych producent nie może z tego tytułu pobierać żadnych opłat. Co więcej, jeśli jakaś marka pojawi się w filmie bądź programie telewizyjnym na końcu powinna pojawić się dodatkowo informacja o wykorzystaniu takiego a takiego produktu, lecz oczywiście nie wiąże się to z żadną korzyścią dla producenta.
Zgodnie z założeniami lokować produkt będzie można w filmach, serialach, audycjach sportowych czy rozrywkowych i słuchowiskach radiowych. Ponadto, gdy w danym programie będzie zastosowane lokowanie produktów, na końcu musi pojawić się taka informacja, żeby widz miał tego pełną świadomość. Tej formy reklamy nie będzie można stosować w programach informacyjnych, publicystycznych i programach dla dzieci. Co więcej nie będzie można lokować produktów tytoniowych, a także leków sprzedawanych na receptę.
Źródło: Money.pl