Na mikroprzedsiębiorców czyha coraz więcej „reklamowych” oszustów

oszustwo

Mikroprzedsiębiorstwa to z reguły te podmioty gospodarcze, które nie tylko zatrudniają niewiele osób, ale też notują niewielkie dochody. Mimo to, są one narażone na szczególne straty finansowe. Z tego powodu właścicieli takich jednostek przestrzega się przed oszustami proponującymi fałszywe reklamy. Najnowsze działania oszustów są niezwykle dopracowane. Wielu przedsiębiorców daje się nabrać na nieprawdziwe działania marketingowe, bo w natłoku zawodowych obowiązków, nie mają czasu zastanawiać się nad odebraniem zwykłej przesyłki kurierskiej. A to właśnie w niej tkwi cała istota oszustwa.

Właścicieli najmniejszych firm przestrzega się przed telefonami od firm twierdzących, że wkrótce kurier dostarczy im fakturę za reklamę prowadzonej przez nich działalności oraz za pozycjonowanie jej w wyszukiwarce Google. Do tego dołączany jest regulamin korzystania z usług, z którego najczęściej wynika, że wykupywane są one na 2 najbliższe lata. Jeżeli przedsiębiorca rzeczywiście złoży podpis na otrzymanych papierach, może narobić sobie poważnych kłopotów, które w rezultacie doprowadzą do strat finansowych.

Są jednak oszuści, którzy zwracają się do firm już korzystających z podobnej opcji. Jako, że prawdziwi reklamodawcy i pozycjonerzy przystępują zwykle do pracy zaraz po otrzymaniu zapłaty, oszuści mogą sprawdzić w sieci, jakie nowe firmy są w ten sposób promowane. Nawiązują z nimi kontakt, niejednokrotnie podszywając się pod pracowników usługodawcy, z którym dana firma chciała nawiązać prawdziwą współpracę. Wyprzedzają przy tym jednostkę naprawdę oferującą reklamę, dzięki temu wyłudzając pieniądze. Często właściciele płacący za reklamę dowiadują się o oszustwie dopiero, gdy od jednostki, z którą chcieli nawiązać współpracę, otrzymują prawdziwą umowę. Wtedy nie udaje się już jednak odzyskać pieniędzy zapłaconych oszustom.

Niestety, wielu przedsiębiorców ma tyle spraw na głowie, że rzeczywiście podpisuje dokumenty nie pamiętając, czy ani z kim nawiązywało wcześniej kontakt w sprawie reklamowania i pozycjonowania. Właściciele firm dają się nabierać także dlatego, że telefony tego typu nie są jednorazowe. Najczęściej oszuści dzwonią wielokrotnie i potrafią naprawdę skutecznie przekonać do tego, że mikrofirma już wcześniej korzystała z ich usług, jest z nich zadowolona i dlatego proponowane jest przedłużenie umowy.

Dodaj komentarz