W lutym 2015 upadło 60 firm
Firma Euler Hermes poinformowała, że od początku roku upadłość ogłosiło w Polsce 121 firm. W samym lutym było ich 60, co oznacza, że liczba ta spadła o 20% w porównaniu do analogicznego okresu 2014r.
Firma Euler Hermes poinformowała, że od początku roku upadłość ogłosiło w Polsce 121 firm. W samym lutym było ich 60, co oznacza, że liczba ta spadła o 20% w porównaniu do analogicznego okresu 2014r.
Problem rosnących składek ZUS spędza sen z powiek wielu małym firmom, dla których tegoroczne podwyżki są bardzo dotkliwe.
W Polsce powstała nowa platforma sklepowa oferująca wyjątkowo korzystne warunki wszystkim osobom chcącym zająć się handlem elektronicznym. Na ebexo sklep ma nieograniczony dostęp do wszystkich możliwych funkcji.
Samorządowcy jeszcze w tym miesiącu zyskają możliwość wsparcia przedsiębiorców w rozwoju ich firm. Zasadnym jest pytanie czy skorzystają z tej możliwości, czy też nowe regulacje prawne okażą się tylko martwym zapisem?
W 2015 r. w życie wchodzi szereg nowych przepisów podatkowych. Warto wiedzieć, jak się do nich stosować prowadząc firmę lub mając w planach jej założenie. Co ważne, niektóre z nich są istotne także z punktu widzenia osób fizycznych.
Od 1 stycznia tego roku weszła w życie nowelizacja ustawy ubezpieczeniowej z 13 października 1998 r., która wprowadza istotne zmiany w odprowadzaniu składek ZUS od osób zatrudnianych na umowę zlecenie.
Małe firmy, które zatrudniają ponad pięć osób muszą pamiętać o wprowadzonych od nowego roku zmianach jakie dotyczą rozliczania się z fiskusem z podatków i pobranych zaliczek na podatek dochodowy od zatrudnionych pracowników.
Mieszkańcy mniejszych, polskich miast mają teraz szansę na zdobycie 100 000 zł na start własnego biznesu. Fundusze mogą zdobyć wyłącznie pomysłodawcy z małych miast, którzy potrzebują finansowania na rozwój firmy w rodzinnej miejscowości.
Kiedy pojawiły się takie opcje, wiele firm liczyło na niedrogą, a skuteczną reklamę swoich produktów i usług. Okazuje się jednak, że reklama na Facebooku i Twitterze nie należy do najskuteczniejszych form marketingu.
Założyciele polskich start-upów połączyli swoje siły, żeby wspólnie działać na korzyść małych przedsiębiorców. Powołali nawet fundację Startup Poland, która ma reprezentować interesy najmniejszych biznesmenów.