Podatnik w Internecie pod ścisłą kontrolą…
Nowelizacja ustawy o kontroli skarbowej nakłada na portale internetowe obowiązek udzielania informacji o nazwach i adresach przedsiębiorców lub nazwiskach i adresach osób fizycznych zamieszczających ogłoszenia i reklamy wskazujące na prowadzenie przez nich działalności gospodarczej, pozwalających na ich identyfikację. Odtąd unikanie płacenia podatków przez firmy działające w sieci będzie utrudnione lub wręcz niemożliwe.
Zmiany zawarte w ustawie dadzą fiskusowi możliwość większej kontroli nad e-handlem, czyli sprzedażą towarów w Internecie. Dotychczas osoby zajmujące się e-handlem często podawały nieprawdziwe dane identyfikacyjne, dzięki czemu mogły uchylać się od płacenia podatków, gdyż organy skarbowe nie mogły im niczego udowodnić.
Odmowa ujawnienia żądanych danych zagrożona jest nałożeniem kary porządkowej w wysokości do 5 tys. zł. Ekspert z Accero Taxand twierdzi, że planowane zmiany odnośnie obowiązku udzielania informacji będą miały negatywne konsekwencje dla przedsiębiorstw, dla których dochody z reklamy stanowią istotną pozycję w budżecie. Możliwe, że reklamodawcy ograniczą promowanie swoich produktów i usług ze względu na zakres ujawnianych danych.
Nowelizacja ustawy wyposaży fiskus w podstawowe narzędzia zmaganiu się z rzeczywistością internetową.
Źródło: GazetaPrawna.pl