Pora na seniora…
Polskie społeczeństwo starzeje się, przy czym średnia długość życia znacznie się wydłuża, te dwa czynniki sprawiają, iż co roku przybywa starszych klientów. Dotychczas niewiele firm skierowało swoją ofertę dla tej grupy odbiorców. Jednak sukces telefonów komórkowych z dużymi klawiszami zwrócił uwagę przedsiębiorców na ten segment rynku. Zachęcające jest także 80 mld zł, jakimi rocznie dysponują gospodarstwa domowe emerytów.
Do tej pory potrzeby seniorów utożsamiane były z lekami i tanią żywnością. Okazało się, iż ta grupa odbiorców ma specyficzne, dużo większe potrzeby. W Japonii producenci wprowadzają innowacje znacznie ułatwiające życie emerytom. Towary te cieszą się ogromnym zainteresowaniem tym bardziej, że niektóre produkty mają dodatkowe opcje powiadamiania rodziny sms-em o wystąpieniu ewentualnych nieprawidłowości. W Polsce ten segment rynku nadal nie jest spenetrowany i seniorzy czekają na ofertę spełniającą ich oczekiwania.
Jedną z nielicznych usług skierowanych typowo do ludzi starszych wymagających stałego nadzoru jest teleopieka. Seniorzy wyposażeni są w nadajnik w postaci bransoletki lub wisiorka pozwalający wezwać pomoc lub połączyć się z opiekunem. Ponadto, gdy monitoring funkcji życiowych wskaże nieprawidłowe wyniki, następuje automatyczne połączenie z centrum alarmowym. Istnieje też możliwość zainstalowania nadajnika GPS lokalizującego starszą osobę. W Polsce usługi te świadczy tylko kilka firm, a miesięczny abonament kosztuje kilkadziesiąt złotych.
Źródło: Rp.pl