Rupert Murdoch
Keith Rupert Murdoch urodzony w Melbourne 11 marca 1931 roku. Jest wydawcą i jednocześnie właścicielem News Corporation – założonej w 2013 roku agencji prasowej, wydawniczej i telewizyjnej.
Przygodę z mediami zaczynał przejmując po ojcu, który był dziennikarzem i doradcą premiera Australii w okresie II wojny światowej, udziały w News Limited. w 1953 roku po ukończeniu studiów w Oksfordzie wrócił do Australii, by objąć stanowisko dyrektora zarządzającego w firmie. Podejście Murdocha do biznesu było niekonwencjonalne – niedługo po tym nabył upadający „Sunday Newspaper”. Był to jego pierwszy sukces, ponieważ postawił tabloid na nogi. Wkrótce wprowadził na rynek nowe tytuły – telewizyjny tygodnik TV Week oraz „New Idea” dedykowaną seniorkom. Biznes się rozkręcał i powoli osiągał stabilność finansową, co spowodowało otrzymanie finansowego wsparcia dla młodych przedsiębiorców na dalszy rozwój, udzielonego przez rządowy Commonwealth Bank of Australia.
Kolejne lata upłynęły pod znakiem rozwoju prasowego imperium. Murdoch kupował podmiejskie tytuły, a także tabloid „Daily Mirror” z Sydney, dzięki któremu stał się grubą rybą na rynku i mógł konkurować z dwoma największymi rywalami. W 1964 uruchamia dziennik o zasięgu krajowym. „The Australian” był pierwszym tego typu magazynem. Odtąd jest on postrzegany jako poważny wydawca stawiający na wysoką jakość publikowanych treści, zyskuje również autorytet na scenie politycznej. W 1972 roku, czyli w roku wyborów, zakupił „The Daily Telegraph”, wspierając w tym czasie przy okazji Gougha Whitlama. To zwróciło uwagę całego świata na potęgę medialną Murdocha oraz jej wpływ na budowanie opinii publicznej. Dwa lata później wycofał się z poparcia, gdy zauważył spadek zainteresowania tym kandydatem wśród mieszkańców Australii.
Rodzinny kontynent z czasem przestał mu wystarczać, ruszył więc na podbój Europy, obejmując „News of the World”, która była wówczas najbardziej poczytną gazetą w Wielkiej Brytanii, a w 1950 najczęściej czytanym tygodnikiem na świecie. Na wprowadzenie w życie nowych przedsięwzięć uzyskał kolejną pożyczkę od australijskiego banku. Zakup ten wiązał się jednak z dużym ryzykiem, ponieważ jego zabezpieczeniem była hipoteka ustanowiona na całym majątku zgromadzonym w Australii. w 1981 roku do jego imperium dołączył „The Times” wydawany od XVII wieku. Osiem lat później tworzy „Sky Television”, początkowo niezbyt popularne, jednak połączeniu z British Satellite Broadcasting” stworzyło medialnego giganta „British Sky Broadcasting”.
Murdoch w międzyczasie działał intensywnie również w USA, nabywając w 1973 roku „San Antonio Express – News” i tworząc chwilę później tabloid „Star”. Rok 1976 to zakup „New York Post”. W `85 nabył amerykańskie obywatelstwo by móc stać się właścicielem stacji telewizyjnej, na co prawo zezwalało wyłącznie obywatelom Stanów Zjednoczonych. Rok później uruchomił Fox Broadcasting Company, sieć telewizyjną, która z czasem stała się najpopularniejsza wśród widzów dorosłych. w 1996 otworzył Fox News – kanał całodobowy, z którym konkurowało jedynie CNN. Sieć telewizji stworzona przez Murdocha nadawała w pewnym czasie 9 z 10 najpopularniejszych programów. Między 2005 a 2011 rokiem był również właścicielem portalu społecznościowego MySpace, który kupił za 580 milionów dolarów, a sprzedał za jedyne 35 milionów.