XXI wiek w markecie…
Kolejny kanał zbytu dla swoich produktów szykują nam supermarkety. Nie jest to następna promocja produktów ani nowe systemy ratalne, a możliwość robienia najprostszych zakupów za pośrednictwem Internetu. TESCO jako jedna z sieci marketów w ślad za swoimi zagranicznymi oddziałami, w których z powodzeniem funkcjonuje już ten standard, zaczyna wprowadzać usługę mobilnego kupowania podstawowych artykułów spożywczych.
Aż 100 mln zł możemy wydać w tym roku na zakupy w internetowych supermarketach, dlatego coraz więcej sieci będzie oferowało takie usługi. Największy w Polsce internetowy sklep spożywczy Alma24.pl notuje co roku blisko 100% wzrost sprzedaży tego typu transakcji. Internet jest tak ważnym, nowoczesnym i łatwo dostępnym kanałem zbytu, że za chwilę czymś zupełnie oczywistym będzie, nie to, czy dany produkt będzie można kupić przez Internet, tylko o której, z jakim rabatem i co dodatkowego sprzedawca będzie nam w stanie zaoferować, by to jego sklep został wybrany jako dostawca.
W myśl zasady i wilk syty i owca cała, zakupy przez Internet to nowe źródło dochodu dla sklepów, a konsumenta zyskuje dla Siebie tak cenny dzisiaj czas. Oszacowano, iż zakupy i dojazd do supermarketów miesięcznie pochłania 12 godzin, co oznacza że kupując przez Internet tyle właśnie czasu można przeznaczyć na inne zajęcia.
Źródło: GazetaPrawna.pl